Якую аналітыку наконт адукацыі можна пачытаць па-беларуску ці па-руску? (аднаўляецца)

Кацярына Куксо

Часам гаворкі ў адукацыі вядуцца з пазіціі “мне так падаецца правільным”. Меркаванні наконт адукацыі ёсць бадай што ў кожнага. Але часам для прадуктыўнай размовы недастаткова толькі асабістага досведу. Каб лепш разумець, што адбываецца ў адукаціі сёння, я прапаную некаторую падборку аналітычных матэрыялаў на беларускай ці рускай мовах.  Адразу скажу, яна даволі суб’ектыўна, бо адлюстроўвае то, што мне падаецца цікавым і важным. Але вы можаце прапанаваць іншыя матэрыялы ў каментарах.

Тэндэнцыі ў адукацыі

Адна з важных міжнародных арганізацый, якая даследуе і апісвае глабальныя тэндэнцыі – гэта Арганізація Эканамічнага Супрацоўніцтва і Развіцця (OECD). Напрыклад, гэта АЭСР праводзіць амаль усім вядом тэст PISA і аналізуе вынікі. Яны робяць шмат публікацый, якія можна пачытацб бясплатна, каб даведацца пра глабальную павестку ў адукацыі (на жаль, большасць на англійскай мове).

На сайте nastaunik.info выходзіў пераклад агляду тэндэнцый паспяховасці школ.

Што робіць школы паспяховымі: даследаванні PISA 2012 – http://www.nastaunik.info/expert/13303

Каб даведацца больш пра даследаванні і аналітыку ад OECD, можна паглядзець артыкулы і выступы Андрэаса Шляйхера.

Учитель как специалист высокой квалификации: построение профессии. Уроки со всего мира (Доклад ОЭСР) – спасылка

Экономика знаний: почему образование — ключ к успеху Европы – спасылка

Калі вы хацелі бы болей даведацца пра тое, што рабіць школы паспяховымі, то адзін з важных дакументаў – гэта даследванне кансалтынгавай McKinsey пра фактары поспеху розных сістэм. Гэты тэкст ёсць на рускай мове.

Как добиться стабильно высокого качества обучения в школах. Уроки анализа лучших систем школьного образования мира (пер. с англ.) – спасылка

Таксама ёсць даволі цікавы курс “Лятучага універсітэта” аб тэндэнцыях у адукацыі.

Курс “Современное образование: радикальные изменения” – спасылка

Кіраванне на падставе дадзеных

Гэта важны накірунак у развіцці адукацыі, калі рашэнні прымаюцца не толькі на падставе экспертных меркаванняў, але на падставе вынікаў даследванняў.

Сярод педагогаў найбольш значная і вядомая работа – гэта даследванне Джона Хэці “Бачнае навучанне”, дзе ён са сваёй даследчай групай аналізуюць больш за 250 фактараў, звязаных з якасцю адукацыі.

Есть агляд на сайте “Настаўнік” – спасылка

Кніга “Видимое обучение” на рускай мове – спасылка і агляд

Навыкі 21 века

Адна з важных тэм – гэта тое, што будзе важна ў будучым, якія навыкі найважнейшыя ў 21-м стагоддзі.

ECLAB рабіў даволі цікавы разгляд гэтай тэмы – вось тут

Тут таксама флагман – АЭСР. Але, зразумела, гэта не адзіная міжнародная арганізацыя, што займаецца адукацыйнай палітыкай. Напрыклад, можна паглядзець пазіцыю Еўрапарламента наконт тэндэнцый развіцця.

Nastaunik.info перакладаў Рэкамендацыі Еўрапарламента і Рады Еўропы аб ключавых кампетэнцыях навучання на працягу жыцця (2006/962/EC) – тут

Ёсць даволі буйны агляд на рускай мове асноўных вынікаў даследаванняў у сферы лічбавай трансфармацыі.

Гэйбл Э. Цифровая трансформация школьного образования. Международный опыт, тренды, глобальные рекомендации – спасылка

Скажу яшчэ раз, што гэта толькі вяршыня айсбергу ў сэнсе адукацыйнай аналітыкі. але спадзяюся, што вы зможаце знайсці нешта важные і цікавае для сябе. Не саромейцеся дадаваць спасылкі ў каментарах.

Падпісацца на абвестку аб новых матэрыялах:

Мы будзем дасылаць абвесткі пра новыя матэрыялы не часцей, чым раз на тыдзень (па суботах)

Падзяліцца
  •  
  • 1
  •  
  •  
  •  

Leave a Reply

avatar
  Падпісацца  
Абвяшчаць аб